Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-12, 19:01 #40
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Quark - tyvärr hittar jag inget passande ord jag kan kalla dig på ett öppet forum.

Dina argument är långt ifrån sanna. Konsumtion är konsumtion, men du glömde nämna procentuellt hur många av de muslimer, eller vilka invandrare som helst, som konsumerar på grund av bidrag de får och lever av till 100%. Kanske skall du nämna hur många av de som kom på 60-70-talet som lever på sjukpensioner idag och varför? Det finns så mycket att säga om hur systemet manipuleras och du verkar vara en nött helt enkelt som likt många andra inte kan erkänna att ett problem finns. Att påstå att muslimerna har gjort så mycket för Sverige är bara strunt och det håller de flesta med, oavsett hur många argument du lägger fram. Du pratar om tillskott i stadskassan, men kom ihåg då att större delen av muslimerna skall jobba i Sverige för att försörja resten som sitter, inte har jobb och lever på bidrag (även om det ibland inte är deras fel). Om du bevisar att denna ekvation går plus i Sverige idag för statens räkning så kan vi diskutera vidare.

Sedan stuntar jag fullständigt i din farfar eller varför dina föräldrar kom hit. Irrelevenat i detta fall och din livshistora är föga intressant.

Som sista sak, skall jag bara varna dig för att jämföra kunskaper och utbildning, för även om jag håller på med hemsidor som hobby, så har jag en känsla av att jag slår dig på den punkten med hästlängder.

----

Allmänt kan jag bara säga att hotbilden och den negativa inställningen mot muslimer kommer nog inte försvinna i Europa på kortare perspektiv. Kanske man borde erkänna ibland att vissa kulturer på det hela inte fungerar ibland, även om själva individer kan göra det. Det vi ser bryta ut i Sverige har redan visat sig i andra delar av Europa och är inte på något sätt specifikt för Sverige. För ändring krävs det att båda sidorna ändrar sig, men tyvärr händelserna i världen komme rinte tillåta detta på ett långt tag till.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat