Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-12, 11:41 #36
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2005
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar

Reg.datum: Nov 2005
KarlRoos: Lite intressant att du gick på en skola med 70% invandrare till en på 100% invandrare och att det blev bättre

Säger kanske mer om definitionen "invandrare" än om något annat. För du är ju uppenbarligen invandrare själv.

Har för övrigt ett par kompisar som gick på SSB som jag gissar att du går på, det är ju knappast någon låginkomstskola som den i Kista. Man kanske slipper den synliga kriminaliteten i skolorna men det är en hel del smutsiga affärer där nere också. Ganska mycket skattesmitare om jag inte kommer ihåg helt fel.

Kanske bör förtydliga att det här meddelandet inte har några illasinnade undertoner eller pikar. Jag bara resonerar och observerar.

Aerpe: Du menar ekonomiskt blomstrande och ett affärscentrum och kulturcentrum utan motsvarighet. Ja förutom från tex New York som förstås är helt fritt från människor från andra länder än USA.

HIV-test...hmmm...Ja! Alla jäkla danskar borde fan HIV-testas innan de kommer till Sverige (eller vilka invandrare syftade du på?). Vi får omskola alla fluortanter till hiv-tanter som får kontrollera dem på Öresundsbron.

...och jag förtydligar även här (kan aldrig bli nog tydlig i dessa sammanhang) att detta meddelande är skrivet med en något ironisk underton.

Det är väl bara att inse att invandring av människor från andra länder och andra städer till en viss stad medför fördelar i form av nytänkande och nyskapande samt svårigheter i form av integrationsproblem när det går för snabbt. Tänk er vilken bortglömd bonnhåla Sverige skulle ha varit utan influenser från utlänningar under alla år.
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat