Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-12, 02:19 #6
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by Gustav@Mar 11 2008, 14:34
Den sämsta annonseringen som jag någonsin har köp var inte från någon copycat, utan från ett gammalt original – Torget.se.

För 7000 kr exkl moms så fick jag ett tiotal klick. Men jag blev så klart även en lärdom rikare. Jag är numera lika misstänksam mot de etablerade sidornas förmåga att driva trafik som mot de små och okända. Samtidigt så hittar man aldrig rätt om man inte provar sig fram.

Vad gäller den typen av kataloger, lägstaprissidor, auktionssidor, lokaldelar, mm som du talar om Klein så är det ändå relativt enkelt att undvika dem. En snabb check av deras Page Rank och inlänkar brukar skvallra om hur välkända de är.
Annonssidor kan upptäckas ganska lätt , att dom har lågtrafik, genom att se på antalet annonser. Se man att antalet annonser är lågt.
Och villl ha annonsidan har dej som kund, kräv 6 mån gratis eller liknade. Men det kostar inte dem någonting. .

Nu ger blocket ganska dåligt utdelningen också i klickrate räknat.. Ca 50 klick om dagen..Inte så där jättemycket.. Men det är bättre än många andra sajter i samma bransch ger, plus att blocket vet man att man får affärer.

Jag bruka även kolla bolaget bakom, man ser då hur bra dom är på att betala skulder och sånt. Sedan kan man se om styrelsen är inblandad i flera bolag.

Men hur många bli inte lurade? Även om det är småpengar för etablerade företag.. Många gå på pumpen. Särskilt nystartade företag bli lätt offer för den här typen av skojarverksamhett.

Torget.se var ju ett stortskämt, dom skickade tom ut bluffaktor ett tag eller om det var ett misstag..
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat