Citat:
Originally posted by Quark@Mar 11 2008, 16:25
Jag är knappast expert på ämnet, men jag kan dra det jag vet att mina släktingar ha gjort.
*Bidragit till att tillverkande företag har kunnat leverera (arbetskraftinvandringen på 60- o 70-talet)
*Betalat skatt
*Startat företag och betalat mer skatt
*Skapat arbetstillfällen och därmed hjälpt staten att få in mer skattepengar
*Bidragit till att mångfaldiga matkulturen (är det nån som inte ätit pizza eller kebab i dagens Sverige?)
*Konsumerat
ja, listan är nog längre men jag orkar inte skriva mer
|
Just det. Där fick du rätt; du är inte expert och ditt yttrande tidigare, samt dessa exempel är tyvärr ren BS.
När du nämner 60-70-talet, så var det få muslimer som kom, men desto mer f.d. jugoslaver. Och ja, de fåtal var hårt arbetande personer. Tyvärr utgör de idag en bråkdel av alla muslimer som bor i landet idag! Hur som helst är alla andra punkterna inget speciellt; skatt skall alla bidra med, samt arbeta för sin tillvaro. Konsumerat? Vaddå? Extra mycket än svenskar, konsumerat lyxvaror? Ehhhh ....
Skapat arbetstillfällen? Kom igen! Du får det att låta som om de bidragit till Sveriges största företag. Du kan dock lägga till din lista svartjobben hos olika grossister, torghandlare mm.
Och nej, jag är ej emot invandrare, då jag är själv en, men tills Sverige har stabilare ekonomi, tycker jag att man bör skärpa kraven på invandring. Tyvärr har vi inte tillräckligt med arbetstillfällen för att försörja alla.
Och vad gäller Fox, så kan det vara vinklat, som andra säger, men konstigt att folk inte kastar stenar i ej invandrartäta områden ..... det kan man undra. Verkar som något har här att göra med kulturen, tradionen eller religionen av de personer som bor i dessa områden eller hur?