Ämne: 03-11 05:00
Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-11, 22:28 #62
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by autosvar@Mar 11 2008, 22:19
Jag har aldrig påstått att IIS är medskyldiga, men de skulle skapa rättvisare förutsättningar om de kunde ha en skalbar lösning som är dimensionerad för den timme då alla domäner frisläpps. Som idag fick samtliga ombuden inte reda på att systemet havererat förrän alla eller de flesta av domänera "släppts". De ombud som av olika skäl då inte har tagit höjd för att försöker registrera snapbacks vid en senare tidpunkt (jag gissar att dem med automatiska system har planerat för en lucka på kanske två timmar) har sedan länge slutat skicka förfrågningar till IIS medans NNs ombud enträget försöker eftersom de har ett större ekonomiskt incitament.
Sorry, jag slafsläste och missförstod.

Nja jag vet inte säkert om jag tycker att det är bästa lösningen - kanske - men som jag förstått av dagens haveri så är det precis som du säger att registranter hos "icke-snapombud" favoriserades före de som verkligen engagerat sig att snappa domäner och det är banne mig katastrof att denna typ av problem upprepar sig.
Citat:
Att det här sker hos Registry för vår toppdomän är riktigt, riktigt skrämmande.
- så det är väl bara att instämma i Mr Sulo´s kritik över att detta händer (igen).
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat