Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-11, 21:54 #24
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Originally posted by Quark@Mar 11 2008, 16:25
*Bidragit till att mångfaldiga matkulturen (är det nån som inte ätit pizza eller kebab i dagens Sverige?)
Asså, vill inte göra dig ledsen eller så men Pizza kommer från Italien, inte särskilt muslimskt land

Inslaget har en viss poäng men känns ändå överdriven. Jag tror dock inte att våldet beror på att det är just invandrare/muslimer utan att det beror mycket på sociala faktorer.
Ekonomi, skola m.m.
Jag ska försöka göra en jämförelse:
- Jag har gått i skola i Kista, 70% på skolan var invandrare. Det var mycket klotter och bråk på skolan och polisen blev ofta inblandad.
- Jag går just nu på en privatskola i Waterloo, Belgien. 70% är "helsvenskar" (kille/tjej med helt Svenska föräldrar), de andra 30% är Norskar, Danskar och Finnar. Vi har inget klotter, aldrig några större bråk. Har aldrig sett polisen här.

Den ekonomiska och sociala skillnaden mellan dessa två förhållanderna är extremt stor, här går alla i märkes kläder, åker på semestrar utomlands och blir sällan nekade pengar från sina föräldrar vid "behov" (aktiviteter m.m.).
Så var det absolut inte på skolan i Kista, finns det ett samband? (nu menar jag generellt)
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat