Citat:
Ursprungligen postat av end
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Problemet är OsC inte kan olika artikelnnummer på olika attribut, vilken är ett måste , om du smidigt skall updatera prislistan från ett affärssystem.
|
Ja, här har du ett riktigt dilemma. Affärssystem + webbutik. Som du säkert vet så har osCommerce koppling mot VISMA men inte när det gäller artikelnummer för attribut så som storlek. Kvar finns bokföringsprogrammens egna webbutiker från 1980-talet, totalt värdelösa. Så de enda lösningarna jag kan se är att möjligen betala någon för att utveckla in ny modul till osCommerce för detta (visma kan säkert tipsa om någon som kan deras api), alternativt ta kontakt med incordia.se som brukar kunna ta emot sådana här projekt (med hjälp av en del cash).
För övrigt är e-butiken.se inte seo-vänlig för fem öre. Den rankar, men inte mer.
|
Jag kan hack ihop sådan module själv, men det är jäval pill.. Men får lägga ner tid och fixa prylen.
OsC fungera, men har en del saker som är väldigt primitiva.. Men dom färdiga webbutiker som jag har tittat på som har den här funktionen är oförskämt dyra eller så har dom andra brister..
Drömmen är en Webshop motor , sedan ett ajax baserade WUI ( Web User Interface ) ovanpå.... Allting under GPL, så man slipper köpa äckligt sluten kod lösning.