Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-09, 22:15 #26
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Originally posted by JimmyOh@Mar 9 2008, 22:14
Jag har faktiskt anställda som har stor kunskap inom Flash, men som sagt, det är min personliga åsikt att Flash-baserade webbplatser borde förbjudas. Låt mig tycka det istället för att försöka hitta en hackkyckling. Å andra sidan har väl kanske inte design varit din grej? Så vi är väl kvitt antar jag.
Om du tycker Flash är ett dåligt val för webbaserade spel vorde det intressant att höra varför...om du tycker Flash är ute eller inne tror jag inte det är så många som tycker är sådär jätteintressant.

Visst finns det nackdelar med Flash då det gäller webbaserade spel, som t.ex. avsaknad av en riktig 3d motor, men jag vet ingen som gillar webbaserade spel som tycker att "ääsh, detta är ju gjort i Flash...finns det inga Java eller shockwave spel".

Angående kostnad för att utvekla spel så är det lika svårt att svara på som att svara på vad en hemsida kostar. Det är stor skillnad från spel till spel.
Enkla spel kan göras på några timmar av en enskild utvecklare och mer avancerade spel tar månader eller t.o.m år för ett team med programmerare och grafiker.
Men generellt så är det inte billigt om du vill ha duktiga flashutvecklare som kan utveckla spel åt dig om du nu vill ha specifika idéer implementerade elller ha spel som är exklusiva för din sida.

Det finns mängder med tjänster som erbjuder spel man kan lägga upp på sin hemsida. Ibland kan man få sin egen branding mot en extrakostnad.
Tyvärr minns jag inga addresser på rak arm, men det borde vara lätt att hitta några med google.
http://www.google.com/search?hl=en&q=flash...%22&btnG=Search
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat