Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-08, 10:37 #28
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Jag tackar och bockar. Det var nog ett av de intressantaste inläggen jag har läst på WN. Tydligt och objektivt dessutom. Lite svårt att hänga med när det är många nya ord, men så är det ju alltid.

Kan inte riktigt se det som ett svar på mina inlägg utan mer en förklaring till varför det är som det är och varför det inte finns någon enkel lösning.

Citat:
Originally posted by Internet Sweden+--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Internet Sweden)Samtliga registerhållare har aktiva gällande avtal med ICANN. mao förändringar eller tyckanden är inte applicerbara och defenitivt inga "Nu ska ni göra så här.." mitt under gällande avtal MOT deras vilja.
[/b]

Jag tror detta är det största problemet. Avtal kan man inte ändra hur som helst. Man kan bara hoppas att det finns någon liten klausul i avtalet om att registerhållare och ombud inte får utnyttja sin rätt och systematiskt använda kryphål på ett sätt som missgynnar ICANN eller "internet" (i någon lämplig definition). Kanske jag blandar ihop registerhållare och ombud här, men det finns säkert avtal mellan dessa också. Skulle vara intressant att veta när avtalen går ut. När det är mycket pengar inblandat så är det dock risk att avtalen förlängs på ett eller annat sätt (diskreta mutor och hot).

Google är dock inte låsta av några avtal vad jag kan se, så det ska blir intressant att se om de kan stoppa "tasting" etc, om de nu vill det:

<!--QuoteBegin--http://www.spokesmanreview.com/blogs/txt/archive/?postID=3758

We may be soon seeing the end of the five-day domain tasting plague.

Inside reports suggest Google will stop monetizing all domains if they are less then five days old. This change by Google could kill domain tasting for good.
[/quote]
Google och Yahoo är dock inte ensamma spelare på marknaden, så man kommer hitta andra vägar. Kanske öppnar det upp för Googles konkurrenter att ta marknadsandelar.

Så länge man kan ha domän i gratis tasting schemes så kommer problemet vara kvar.
Adam N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat