Citat:
Ursprungligen postat av Norman
Citat:
Ursprungligen postat av christi@n
Citat:
Robertsson skrev: Jag söker ett webbhotell med windowskonto som kan garantera minst 99.8% tillgänglighet, med andra ord duger inte binero, loopia, proinet och liknanade skräphotell där avbrott är mer regel än undantag. Tips mottagas i tråden. Priset är relativt oviktigt.
|
För cirka 4 år sedan tog jag över design och underhåll för två sajter som låg på Ballou (windowskonto), de ligger fortfarande på Ballou och vad jag vet har det inte krånglat en enda sekund. Nu har jag i och för sig aldrig kollat uptime på sidorna från någon tjänst, men jag har heller inte haft behovet.
Sidorna har dessutom alltid gått snabbt, likaså FTPn.
Mina övriga intressen ligger på andra webhotell, men om jag skulle våga rekommendera något så är det Ballou.
|
Ballou har väldigt små paket (dessutom kostar de ganska mycket) men det är nog troligtvis därför de aldrig riskerar överbokning. Det är som sagt en balansgång man som företag måste välja...
|
Ja det var väl egentligen inget motsägande här och man borde väl kunna få större paket om man vill det. Ursprungsfrågan gällde något stabilt, och pris var sekundärt.
Sedan om de har en massa features i kontrollpanel m.m. som Robertsson behöver är en annan sak. De sajter jag kör där är ganska basic. Men gud vad skönt det är när det bara funkar o funkar.