Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-07, 19:00 #26
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Citat:
Som många andra här på WN så har jag en ny webbplats på gång. Jag har inte
bestämt vilket domän jag ska använda och har spånat fram alla möjliga alternativ. De
flesta namn jag har kommit på är upptagna och i 9 fall av 10 är det just sidor som bara
innehåller reklam. :angry:

Det här har tagit väldigt mycket tid. Tid som jag hade kunnat använda till att göra min
kommande sajt bättre.

Som så många andra kan man ju registrera domännamn för framtida projekt och under tiden ha dem som MFA-sidor för att kanske tjäna ihop registreringsavgiften tills den dag projektet sjösätts..eller så kan man värdera sin egen tid man lägger på att leta och omvandla den till en budget man kan lägga på att köpa en av de upptagna adresserna...menat som förslag <_<
Tack för förslaget (det sista du skrev alltså). Ska faktiskt allvarligt överväga det.

Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Citat:
Ett annat exempel är domäner som registreras bara för att säljas vidare. Som Drupal-
användare så tycker jag att drupal.se borde vara en svensk sida som handlar om
Drupal. Försöker man gå in på drupal.se så styrs man nu om till någon mupp-sida där
domänen säljs för 25 000 euro.
Och om en träskotillverkare från Laxå skulle köpa adressen för att marknadsföra sina produkter skulle det förstås vara fel?
Inte nödvändigtvis. Om det görs i god tro så är det helt ok. Shit happens. Om de däremot vill snylta på varumärket för att sälja träskor till mig och andra Drupal-användare, så är det inte ok.
Adam N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat