|
Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jan 2005
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jan 2005
|
Det är lite klurigt det här.
Köparna och säljarna är ofta i samma bransch, vilket innebär att priserna blir så höga att inget säljs.
När det säljs är det oftast mycket motiverade köpare eller helt enkelt "smålirare" som behöver pengar som säljer.
Har man en sida som drar in 5000 i månaden så är det fina pengar. Om man sedan får 18gånger dessa pengar måste man ha något vettigt projekt som är i behov av kapital ELLER se nedåtgående trender eller stora risker med att behålla projektet.
Många prospekt jag tittat på har helt enkelt avstannat i utveckling och visar nedåtgående trender. Att sälja är alltså att minimera risk att man står med 0:- i projektet om X antal månader.
För mig som köpare är det att titta på uppsidan som alla kunniga redan sagt. Jag kanske äger på att sälja länkar, optimera adsense eller SEO vilket gör att jag kan kapitalisera på investeringen mycket snabbare.
Kul att folk citerar mig, jag har nog snott det av Hjalmar ursprungligen. Han är min mentor gällande att göra bra saker vilket leder till intäkter i framtiden.
Personligen har alla mina projekt som varit hyfsat lyckade baserade på att jag brann för en grej och tyckte det var kul att göra.
För att ge ett konkret exempel så startade jag min newyorksida efter att jag försälskat mig i staden efter första besöket. Den hade funkat ändå, men frågan är om jag hade kunnat uthärda skrivandet eller arbetet utan att se garanterade intäkter då? Antagligen inte.
Uthärdighet kräver passion. Uthärdighet ökar dina chanser att lyckas. Brist på uthärdighet kommer aldrig ge resultat. Så enkelt är det nog ofta tror jag.
|