Citat:
Originally posted by Xamda@Feb 27 2008, 09:27
För övrigt är spam bara förbjudet om det rör sig om kommersiell spam (vilket detta i och för sig gör) och den riktar sig till privatpersoner eller enskilda firmor. Övriga bolagsformer får vackert stå ut med spam. Kul med effektiva lagstiftningar.
Om jag vill opinionsbilda får jag enligt lagen bomba på bäst jag vill till vem jag vill...
Anar jag en gnutta avog inställning till produkter från USA, Klein? M60 sämre än M/58? ;-)
|
Det räcker att domänen ägs av en privatperson, så behöver du inte ta emot spam. Jag har kollat upp det där. Tro mej, jag bruka tydlig markera att inte jag vill ha spam. Det är jobbigt att hamna att få sin domän olika spärrlistor för spam.. Det finns väl några sinnesslöa personer som har svårt att fatta det där.
Det där med M60 och KSP M/58 var mest på skoj.. Tyckte det var ett kulämne, då ordet tygmtrl kan olika innebörd, beronde vem som tolkar det.
Jag har aldrig sett en M60. Har dock sett en KSP M/36:an, på en repövning i början på 90 talet, det krävdes 3 man att flytta den. ( 36:an är från US om jag inte missminner mej. )
Jag åker alltid på att rengöra gasreglatorn till 58:an, jag undra varför. Det tydligen den detaljen som blir mest skitigast. :-)