Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jun 2005
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jun 2005
|
Just detta parasiterande, vilket inte alls är begränsat till några få invandrade familjer utan återfinns bland stora mängder av våra befolkning, oavsett härkomst, är det som får mig att fundera i samma banor som du kingofroad. Det känns tröstlöst att detta får fortsätta månad in och månad ut, år efter år.
Skatterna i Sverige ligger i topp och det kan i mina ögon inte vara bra då jag vet att det finns i princip lika bra sociala förmåner i flera andra europeiska länder, men där man generellt har betydligt lägre skattenivåer.
Det som retar mig mest är slöseriet och skatterna på företagande. Det är förstås inte så att vi är ensamma om detta i Sverige, men jag inbillar mig att vi är bra nära ligaledare...
Kristofer - visst har du rätt i att det i vissa fall är praktiskt, av olika skäl, med börsen och möjligheterna detta medför, men jag tror att vi skulle klara oss bättre utan den spekulativa hållning som nu driver aktiemarknaden. I mina ögon skall en ägare ta ansvar, medverka till utvecklingen av företaget och jobba aktivt för företagets bästa. Detta borde gälla stora som små företag, men på grund av hur marknaden med aktier utvecklats är det ytterst få som kän ner detta ansvar i allt annat än små företag (icke börsnoterade).