Citat:
Referer? Stavas det inte Refferer?
|
Nej, det stavas referrer, men Grazzy verkar ha den domänen också... och i HTTP-protokollet (eller i alla fall i PHP?!) så är referrer felstavat som referer.
Du skriver: "På referer.se kan du skapa egna listor över vilka sidor som skickas besökare till din webbplats." Det bör nog stå "skickar" istället för "skickas". Jag tycker inte att denna "syftesbeskrivning" är perfekt. Just "kan du skapa" leder mig att tro att jag måste göra något själv, men det är ju just det jag slipper - det är ju du/tjänsten som skapar listan åt mig.
"Gratis" är ett bra ord på internet - skriv det tidigt i texten och gärna med ascii-text.
Designen är precis som du skriver "broken" i IE7. Det blir "glapp" mellan de olika ram-bitarna på 4 av rutorna.
Texten "En referer-lista visar var dina senaste besökare kommer ifrån. Eller summerat på den sida som har flest besökare" skulle jag ha förkortat till bara den första meningen.
Jag tror inte att "Som webbmaster vill du kanske tacka dem som länkar till dig" är så stor drivkraft för hemsidesägare. Jag tror det är bättre att marknadsföra tjänsten med argument av typen "du ser direkt på din sajt varifrån dina besökare kommer". Alltså som en enkel form av publik webbstatistik.
Tyvärr (för din tjänst) så är ju treden i bloggvärlden att bloggare verkar vilja veta vem som omnämner eller länkar till "min blogg", snarare om det är någon som använder länken. Samtidigt så inser jag att referer-typen av tjänst är mycket mer resurssnål för den som vill erbjuda den.