Citat:
Ursprungligen postat av kingofroad
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Feb 29 2008, 00:52
Citat:
Ursprungligen postat av Skatan
Gud vilken fräsch, kreativ och nytänkande tråd.
Finns 242 andra länder (tack google), varför inte flytta?
(Grattis till mig själv på 21 års dagen)
|
Så om man inte gillar några saker med Sverige så ska man flytta utomlands? Smart tänkt, hörru.
|
Jag har flyttat utomlands just för att jag inte gillar vissa saker i Sverige. Skatterna är ett exempel. Över 50% av BNP är skatt. Vart går alla dessa pengarna? Sjukvården är ett stort skämt. Skolorna förfaller. Åldringsvården hör man ju förfaller. Våra vägar förfaller. Vart går alla skattepengar egentligen?
Så du har helt rätt tartareandesire. Det är smart tänkt. Det är jättesmart tänkt Du har hela EU du kan flytta inom om du vill utan att ha ett pass. Du har hela resten av världen som ett stort arbetsfält. Dessutom så lär du dej en hel del annat om du flyttar utomlands som du inte har en chans att lära dej i den skyddade verkstaden Sverige. Om du är svensk så gäller inte vår sociala nätverk dej om du inte är tungt kriminellt belastad. Socialbidrag får du inte om du äger något. Gäller om du äger bostad eller bil. Sitta på akuten i många timmar för att få träffa en läkare som hade varit smartare att träffa på vårdcentralen hemmavid. Osv. Där jag befinner mej är vården inte så dyr men är minst lika bra som i SVerige. När jag har behövt uppsöka läkare, antingen akuten på ett sjukhus eller en privatpraktiserande läkare, har det gått mycket fort. En god blev träffad av en man som trillade ner genom innertaket och vi åkte till sjukhus. Det tog drygt en timme () på sjukhuset. INKLUSIVE röntgen Blev hela 550 kr fattigare. Men då inkluderade detta och lite medicinering. Hade kostat ungefär det samma i Sverige TROTS att staten betalar det mesta och sen så hade det tagit mellan 10-24 timmar INNAN vi fått träffa läkaren.
Så frågan är om vem som är smart egentligen. Och vem som inte är det. Med dagens internetuppkoppling kan man sköta väldigt mycket från olika platser i världen med samma resultat. Dock kan man ju själv bestämma vad pengarna ska användas till då.
|
Jag menade inte att man inte får flytta men han tyckte ju ungefär som att man inte har någon rätt att klaga om man vill bo kvar i landet vilket de allra flesta nog ändå önskar.