Citat:
Originally posted by Doje+Aug 15 2003, 02:09 AM--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Doje @ Aug 15 2003, 02:09 AM) <!--QuoteBegin--Pekay@Aug 14 2003, 02:38 PM
Och tycker du verkligen din teori stämmer så bra, så skulle du med andra ord tjäna en förmögenhet på din kunskap om att
exponera ditt eget varumärke på nätverket, varför vänta?
|
Vad menar du egentligen? Det är uppenbarligen så att annonser (i vilket medium som helst) är del av branding för en produkt eller ett företag. Skillnaden är att i tryckt media finns ersättning för branding inbyggt i systemet - tidningar tar betalt per tidning som säljs med annonsen och hur stor annonsen är, dvs hur troligt det är att folk lägger märke till den.
Däremot utgår man nu för tiden som annonsör på internet från att man bara behöver betala för ekonomiskt utfall, dvs hur många produkter man säljer. Man bortser sålunda från brandingen.
Min huvudsajt har en mycket snäv målgrupp. Utan de produkter vi säljer skulle vi inte överleva när annonsintäkterna har sjunkit. Jag, precis som andra som postat i den här tråden, tror att vi är på väg emot att webplatser inte kommer kunna gå runt på annonsintäkter (om du är någorlunda nischad) utan måste sälja något - antingen produkter relaterade till webplatsens innehåll som vi gör eller tillgång till specialfunktioner el. dyl. [/b][/quote]
Citat:
Min huvudsajt har en mycket snäv målgrupp. Utan de produkter vi säljer skulle vi inte överleva när annonsintäkterna har sjunkit. Jag, precis som andra som postat i den här tråden, tror att vi är på väg emot att webplatser inte kommer kunna gå runt på annonsintäkter (om du är någorlunda nischad) utan måste sälja något - antingen produkter relaterade till webplatsens innehåll som vi gör eller tillgång till specialfunktioner el. dyl.
|
Där har du lösningen.
Sälja egna produkter. Eller leta tänkbara annonsörer.
Gör ett test och pröva din egen teori, gör en butik där du säljer produkter.
Lägg upp annonserar på din egen sajt och kolla hur pass bra det ger betalt, så kan jag utan tveka garantera dig
att du kommer förstå.
Dessutom går det inte jämföra en tidning och en hemsida.
Det är så pass stora skillnader.