Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-29, 04:36 #9
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag ser tidningsreklam i tryckt form som ett alternativ för etablerade verksamheter, eller nya företag med mycket startkapital, att bygga upp sitt varumärke. Det är inte ett bra val om man har några tiotusen kronor i marknadsföringsbudget och vill konvertera de investerade pengarna i avslut.

När det kommer till marknadsföring så skulle jag gissa på att de flesta internetbaserade företagen följer detta mönster:

Internetreklam
Press & Radio
TV-reklam
Sponsring av stora evenemang

Sen finns det naturligtvis flera kanaler såsom gerillamarknadsföring, direktreklam, telefonförsäljning, spam, mm, mm.

Reklam i tidningar kan fungera bra, men i så fall måste man vara konsekvent. Det räcker inte med en enda annons. Om man däremot annonserar regelbundet i flera stora branschtidskrifter så kan man nå mycket bra resultat. Ett exempel är E-butiker.se som bombar så mycket tidningsreklam att jag i ett svagt ögonblick nästan övervägde att prova deras system. Det är ett av Sveriges mest använda e-handelssystem, trots att det mer liknar en relik från 90-talet. Allt går att sälja med mördande reklam.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat