Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
|
Printannonsering (=tidnignar och annat gjort av döda träd) är främst för att skapa och bygga varumärke. Svårt att se direkt koppling till försäljning, och därför ser man ibland ner på det, men med rätt budskap i rätt kanal så kan man hamra in en spik till den sitter. Man läser ofta teknikinriktade tidningar för att få information om produkter och då är annonser rätt väg att nå folk. Men då handlar det tyvärr om mer pengar än några tusenlappar. Min rekommendation är att köra återkommande annonsering med tydligt budskap om produkten. Stort eller smått är inte så noga. Placering är viktigare. Tänk målgrupp. Datanördar hittar du bland IDG:s läsare men om du vill nå marknadsfolk så kanske Resume eller Dagens media är bättre.
|