Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-28, 09:40 #7
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Printannonsering (=tidnignar och annat gjort av döda träd) är främst för att skapa och bygga varumärke. Svårt att se direkt koppling till försäljning, och därför ser man ibland ner på det, men med rätt budskap i rätt kanal så kan man hamra in en spik till den sitter. Man läser ofta teknikinriktade tidningar för att få information om produkter och då är annonser rätt väg att nå folk. Men då handlar det tyvärr om mer pengar än några tusenlappar. Min rekommendation är att köra återkommande annonsering med tydligt budskap om produkten. Stort eller smått är inte så noga. Placering är viktigare. Tänk målgrupp. Datanördar hittar du bland IDG:s läsare men om du vill nå marknadsfolk så kanske Resume eller Dagens media är bättre.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat