Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-27, 08:39 #6
Edman Edman är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2008
Edman Edman är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Originally posted by goose@Feb 27 2008, 00:47
Hej Edman,

Daniel.st har väldigt vettig info, tänk på att kravspecen är "kontraktet" när det gäller beställningen. Dvs det som inte står i kravspecen kan ni inte förvänta er att få, men det som står i kravspecen skall vara med i leverans. Sedan är tillägg och förändringar samt utredande av missförstånd sådant man får ta en diskussion om. Som beställare skulle jag vara noga med att få någon seriös som utvecklar sidan hellre än en billig. Det finns många som hänger här på wn har jag märkt som är väldigt ovilliga att upprätta kontrakt/specar m.m. De har också en tendens att "försvinna" när det blir dags för leverans. Likaså finns det givetvis oseriösa beställare men men..

För 25k så får du kanske 40-60h jobb av en billig konsult. Det jag skulle göra i er sits är att titta på ett gratis-CMS som ni kan basera er sajt på (finns många o välja på, beroende på teknik, användningsområde etc).
Hej!

Alright. Vi skulle helst vilja hitta en person som vi kan träffa "live" så att säga och bygga upp en personlig relation med, då personen ifråga garanterat kommer få fortsätta utveckla sidan åt oss då vi vill lägga till fler funktioner eller förändra. CMS-system är som du säger smidigt, men kan det inte lätt bli opersonligt?

Vi vill inte att sidan skall se ut som någon färdigköpt historia där man bytt ut lite loggor, ikoner och text. Men skulle man hitta en bra "mall" att utgå ifrån så kanske detta skulle spara både tid och pengar, eller vad säger ni som faktiskt sitter och utvecklar sidor? Finns säkerligen mycket att nyttja "gratis" genom att gå den vägen, såvida skaparen har kunskap nog att redigera sidan tillräckligt mycket.

40-60h jobb säger du. För den okunnige säger inte detta så mycket. Hur mycket tid ligger bakom en "normalstor" site? Förstår att det är svårt att precisera, men försök kläm till med något om ni kan

Är det bättre att vända sig till någon byrå/större företag för ett sånt här uppdrag? Eller tar de bara överbetalt just pga att de är etablerade. Något säger mig att det finns en hel uppsjö av både väldigt duktiga och samtidigt ambitiösa designers som kanske inte får lika mycket utrymme på marknaden pga att de är små.

Mvh Björn
Edman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat