Hej
Skattefrågan går säkert att lösa. Om det är så att ni bara förmedlar kontakten skall det inte vara några problem. Ni kan också ta betalt för att förmedla tjänsten och skatta för det i vanlig ordning. Pengarna för själva tjänsten (snickrandet eller vad det nu kan vara) tror jag inte kan rinna genom er firma.
Däremot kan det tänkas att Skatteverket kräver ut användaruppgifter av er. Det har de gjort av Blocket (
http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid482.dbp.asp ).
Åter till marknadsföringsfrågan. En sådan här tjänst skulle jag börja med att lansera lokalt. De flesta av kunderna lär väl vilja ha hjälp med hundrastning och snickerier, eller något i den stilen. Sådant sköter man ändå inte på distans.
En annan anledning är att det är mycket lättare att få PR lokalt och att det krävs en kritisk massa (eller täthet eller vad man ska kalla det) av tjänster för att sajten ska bli intressant för användarna. Hård bearbetning lokalt och sedan växa organiskt, följaktligen.
Sedan skulle jag absolut rekommendera er att se över formgivning och språk, eftersom trovärdighet är absolut nödvändigt. Att ge ett seriöst intryck är en dealbreaker. Viktigt, viktigt, viktigt. Det handlar trots allt om att människor ska släppa in främlingar i sina hem, låta dem ta hand om husdjuren, whatever.
Vill ni ha fler tips kan ni mejla eller PM:a mig.
/L