Citat:
Originally posted by JonathanJames@Feb 26 2008, 21:19
Well.. måste säga mitt om One.com tidigare b-one.. har haft ett antal konton där och funderar nu starkt på att dra One.com till tingsrätt.. (om de ens bryr sig att komma, det gör de antagligen inte för 370 SEK).
Har haft en uppsjö med problem med denna leverantör, driften, prestandan och även uppsägningarna. Uppsägningar har exempelvis magiskt dragits tillbaka och dum som jag är tog jag inga screenshots på kontona när de var uppsagda.
Det går inte att nå one.com förutom via e-mail och inte heller eskalera ett ärende ovanför one.coms online chatt med namn som Jonas, Johan, Anna.
I övrigt tror och hävdar de att dansk lag gäller vid indrivning av fordringar på kunder i Sverige, vilket naturligtvis inte stämmer. Eftersom svensk lag gäller här så måste också one.coms affärsmetoder överensstämma med svensk lag för att en skuld ska förklaras giltig. Detta betyder att One.coms affärsmetoder med automatisk förlängning och att man måste säga upp domänen 3 månader innan abonnemangets slut inte fungerar i det fallet one.com vill ha sina pengar på juridisk väg.
EU har också fått konsumentlagstiftning som liknar svensk konsumentlagstiftning på många sätt. Fair practice är ledord i denna..
Förutom negativ avtalsbindning (som inte är dispositiv, dvs något man kan avtala bort)så utfäster one.com tydligt på sin hemsida att det man tecknar sig för är 12 månaders webbkonto, marknadsföringen är vilseledande.
Har haft att göra med ett _antal_ webhotell.. europeiska och andra och jag har aldrig haft så mycket problem och stött på så mycket okunnighet som hos one.com.
Jag kommer aldrig någonsin att hyra in mig eller någon annan hos one.com.
Intressant är att PR5 och PR6 vid sökning på one.com är varningar för detta oseriösa företag.
Sökorden http://www.google.se/search?hl=sv&q=%22one....com%22+varning ger 602 träffar.
http://www.google.se/search?hl=sv&q=%22b-o...-one%22+varning ger 861 träffar.
Ska också tydliggöra att avtalen mellan one.com och mig varit av konsumenträttslig natur.
/gnäll
|
Jag förstår dig helt och hållet, det var just sådana berättelser som du har, som jag såg strax efter att jag hade köpt ett konto hos One. Men nu verkar det vara okej, hoppas jag. Jag hann säga upp mitt konto innan min ångerrätt gick ut, så förhoppningsvis ramlar det snart tillbaka lite pengar på mitt bankkonto.
Ps. Försök prata med "Ronny" på supporten. Han är nog den enda vettiga där... Ds.