Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-26, 08:53 #7
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Allt beror väl på vad du tror att dina anställda mäktar med. Jag vill gärna, som det kontrollfreak jag är, sitta med, om inte annat en kort stund, för att se hur kunden är, vad kunden verkar ha för behov etc.

Mina anställda är självgående så min närvaro är sannolikt inte nödvändig mer än för att jag då också lättare kan vara med i bestämmandet av pris vid lite större projekt (ja, även mindre, jag är ju kontrollfreak som jobbar på att reducera kontrollerandet från min sida). Det är den rollen jag brukar ta, jag fastställer priset, ofta efter förslag från de anställda, och tar sedan tag i inköp om sådant behövs och lämnar produktion till anställda.

På det sättet sitter jag med ett litet finger med överallt så jag vet vad som händer i mitt lilla företag, men förhoppningsvis inte så totalt kontrollerande att jag förlamar processerna...

Vid möten tar jag alltså med mig den som skall göra jobbet, om det går, dels för att kundne då får träffa den han skall arbeta med sedan och dels för att det går snabbare att sätta in alla i vad som skall göras.

Det händer dock att jag träffar kunder ensam och sedan drar jag allt för den som skall utföra jobbet. Det brukar dock vara vanligare att jag tar med den som skall utföra jobbet än att jag inte gör det.