Citat:
Originally posted by pokerstjärna@Feb 26 2008, 00:47
Hoppas jag förstod det hela rätt.
Ditt företag ska träffa kunden för att diskutera priser och hur upplägget ska se ut?
Det räcker igentligen med att skicka designern.
Där bestämmer man hur desgingen ska se ut, man ritar upp en mall.
Sedan fyller man i form av skrift in vilka funktioner som ska finnas.
Sedan kan designern kontakta programmeraren och säga att så och så vill kund ha det. skulle det vara något oklart kan kund och programmerare ha direkt kontakt per mail eller tele.
Avbryter man sitt jobb för kundbesök debiterar man kunden för detta.
|
Sorry, visste sjäv inte hur jag skulle formulera det riktigt tydligt. Det jag mest tänkte på är om det är designerns ansvar att träffa kunden eller ska man anställa en försäljare typ?
Tyvärr kommer jag ej kunna debitera kunden för den tiden, så funkar det här ( jag driver min webbyrå utomlands).