Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-25, 21:13 #13
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Originally posted by Forslunds@Feb 24 2008, 01:19
Ja man står för returfrakten.. sen är det roligt när man fått tillbak varan och inser att det inte är ett fabriksfel utan ett slitage (dvs ingen reklamation).. roligt att försöka be dom om fraktpengar och skicka tillbaka varan?
Jag svarade aldrig riktigt på din fråga såg jag nu. Angående frakt så kan du låta kunden betala porto när denna returnerar den trasiga varan. Meddela kunden att denna ska bifoga ett kontonummer dit ni återbetalar fraktkostnaden enligt Postens portotabell så snart reklamationen är mottagen och godkänd. På så vis är det du som sitter på pengarna om varan visar sig vara felfri (eller vårdslöst hanterad) när produkten når dig.

Kostnaden när man ska skicka tillbaks den "trasiga" varan till kunden igen kommer man däremot inte undan. Min erfarenhet är att om frakten inte kostar skjortan så tjänar man på att stå för den själv. De flesta kunderna brukar vara griniga och lite sura när de får höra att varan inte är trasig. Jag brukar normalt vara tvungen att dumförklara kunden mot min vilja också. Senast jag fick en reklamation så visade det sig att kunden hade använt AAA-batterier när det tydligt stod att det skulle vara AA. Inte konstigt att det var "glapp i batteridosan!!!!!". När kunderna själva inser hur dumma de varit så blir de ofta sura. Det är mänskligt att försöka skylla ifrån sig in i det sista.

Sedan jag börjat påpeka sådana självklarheter som att "ett batteri ska vara upp och ett ner i batteridosan" eller "När du satt in batterierna så trycker du på knappen där det står On" så har antalet reklamationer minskat markant .
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat