Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-25, 12:06 #7
Webstyle Webstyle är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 9
Webstyle Webstyle är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 9
Citat:
Originally posted by Gustav@Feb 19 2008, 11:58
Är hon konsument så gäller distansavtalslagen och då står du för returfrakten vid en reklamation.
Det stämmer inte riktigt. Säljaren står för ordervärdet inkl frakt, ej returfrakt om säljaren inte skriver det i sina villkor.
Citerar Konsumentverkets hemsida:

Citat:

Distans- och hemförsäljningslagen innehåller bland annat krav på att säljaren ska ge dig tydlig information om hur du kan ångra ditt köp.

Vid distansavtal: Om du ångrar köpet får du själv betala returportot. Vid hemförsäljning och telefonförsäljning ska du inte behöva betala returfrakten.
Citerar Svenska postorderföreningens branschregler:

Citat:

Om konsumenten ångrar köpet skall varan återlämnas. I marknadsföringen skall anges att konsumenten – om denne utövar sin
ångerrätt och säljaren begär det – är skyldig att själv bekosta returfrakten.
Info om konsumenträtt hos Konsumentverket:
http://www.konsumentratt.konsumentve...ArticleId=2479
Webstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat