Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-25, 09:41 #20
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2004
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar

Reg.datum: Jul 2004
Nu har det hänt igen och denna gången är det EXTREMT alvarligt.

Vi har en skarp sajt hos softit som omsätter en hel del pengar och vi har hundratals betalande kunder. Måndagar är vår absolut bästa dag och måndagar vid löning är utan tvekan den bästa dagen vi har.

I fredags ändrade jag DNS-servrar från SoftIT´s egna till Bineros fick ju softit automatiskt ett mail som säger att dom skall ta bort DNS-inställningarna från sin server. Detta löser dom så smidigt genom att ta bort vårt konto från sin webbhosting.

Nu står vi med betald reklam i tidningar på den bästa dagen på månaden med ett webhotell som inte kan skilja på DNS-records och webhotellskonto.

När en av våra anställda ringer upp webhotellet förklarar Ingvor att dom inte kan hosta en sajt om dom inte också hostar domänen.

Jag blir förbannad och ringer upp deras VD Micael Wäxby (är i Indien så därför har jag inte ringt det första samtalet) och förklarar, han verkar inte riktigt förstå men han säger att han skall "titta på det".

Jag förklarade mycket noga att det är extremt viktigt att sajten kommer upp och att allat dom behöver göra är att lägga till sajten i sina konfig-filer, altså INTE hosta någon DNS eller göra om något.

Till slut får dom in sajten i configfilerna och den kommer upp.

Dom skyller detta på att vi inte skulle ha meddelat dem något utan bara "helt plötsligt" bytt namnservrar, då tog dom för givet att vi inte ville ha kvar webhotellskontot TROTS att domänen fortfarande pekar på deras IP.

FY F*N VILKA IDIOTER
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat