Citat:
Originally posted by Forslunds@Feb 24 2008, 01:19
Ja man står för returfrakten.. sen är det roligt när man fått tillbak varan och inser att det inte är ett fabriksfel utan ett slitage (dvs ingen reklamation).. roligt att försöka be dom om fraktpengar och skicka tillbaka varan?
Hur gör ni? Ber ni även att få kort på varan innan ni tar emot den? Mina varor kan inte beskrivas genom att säga att den slutat fungera precis.. oftast ett vågspel om det är reklamation eller inte. Lite jobbigt stå för frakt fram o tillbaka på 300kr på en vara till självkostnadspris på 200kr 
I fysiska butiken går det då bra, bara att neka pga inget kvitto på när dom handlat. Attans dessa elektroniska mail som aldrig slängs! ;D
|
Jag får sällan tillbaks reklamationer på varor som är över 6 månader gamla. Det första halvåret ligger bevisbördan ändå på mig som säljare, så då måste man i stort sett acceptera alla reklamationer (även om det är uppenbart att kunden kört över prylen med en långtradare). Vill jag neka en reklamation då så måste jag ta det till rätten och det orkar man så klart inte göra pga en pryl för 200 kr.