Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-25, 09:18 #5
Tarass avatar
Taras Taras är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 135
Taras Taras är inte uppkopplad
Medlem
Tarass avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 135
Citat:
Originally posted by Forslunds@Feb 24 2008, 01:19
Ja man står för returfrakten.. sen är det roligt när man fått tillbak varan och inser att det inte är ett fabriksfel utan ett slitage (dvs ingen reklamation).. roligt att försöka be dom om fraktpengar och skicka tillbaka varan?
Hur gör ni? Ber ni även att få kort på varan innan ni tar emot den? Mina varor kan inte beskrivas genom att säga att den slutat fungera precis.. oftast ett vågspel om det är reklamation eller inte. Lite jobbigt stå för frakt fram o tillbaka på 300kr på en vara till självkostnadspris på 200kr
I fysiska butiken går det då bra, bara att neka pga inget kvitto på när dom handlat. Attans dessa elektroniska mail som aldrig slängs ;D
Detta skriver du om i dina köpvillkor.
Ex.
.. bla bla reklamation . . Notera att om en produkt testas enligt din felbeskrivning utan att felet du beskrivit kunnat påträffas återsänds produkten till dig mot en avgift på xxx kr exkl. moms (xxx kr inkl. moms) plus fraktkostnader. Därför är det väldigt viktigt att din felbeskrivning är utförlig...
Taras är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat