Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-24, 08:04 #52
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Originally posted by danielos@Feb 24 2008, 02:02
Adam N, vore det inte bättre och en mkt bra förbättring om personer med första hands information kunde lägga ut nyheter? Som det är idag är detta inte ens möjligt. Då skulle tex. proinet kunna lägga ut första hands nyheter om vad som hände. Som det är nu så skulle dom inte kunna göra detta utan att det upplevdes som att man bröt mot WN:s berömda egenreklams förbudsregel.
Det ene behöver inte utesluta det andra. Det är alltså två olika problem det handlar
om.

1. Bristen på färska nyheter

Detta tror jag man kan lösa med nyhetsövervakning som jag skrev tidigare. Kanske
kan man få enskilda medlemmar att ta fram egna nyheter också. Helt klart värt ett
försök om någon frivillig dyker upp, men jag har inga höga förhoppningar om att det
kommer ge så mycket. Hoppas jag har fel.

2. Problem att lägga ut egna nyheter

Detta tror jag man löser genom att införa en ny forumdel för pressmeddelanden och
en forumdel för egenreklam. Det har diskuterats i en annan gammal tråd som nyligen
har väckts till liv http://www.webmasternetwork.se/f2t11471.html. Det skulle ge
moderatorerna lite mer jobb. Antingen för att rensa bort tramsnyheter och spam eller
för att i förväg godkänna vad som läggs ut. Jag tror det skulle vara värt ett försök (om
det inte redan har gjorts) och jag ska skriva lite mer om det i den andra tråden.
Adam N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat