Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-23, 17:50 #28
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Magnus_A@Feb 23 2008, 18:44
Vi vill inte ha den byråkrati, handläggningstider och avgifter som en förprövning skulle dra med sig.
Dessutom skulle det bli rena hönsgården med en parallell prövning vid registrering av varumärken och domäner. Varumärken ska bara prövas på ett sätt, först vid registrering och sen i domstol vid eventuellt intrång.
Sen gäller varumärkeslagstiftningen även på Internet, vilket inte alla på WN har insett än.
Det finns ett alternativ som inte skulle medföra några större problem med handläggningstider och avgifter, nämligen att alla har rätt att skydda / reservera domäner utan att registrera dessa. Dock måste man väl ta ut en avgift även för detta och då kan man lika gärna registrera domänen ifråga.... Det är ju för det mesta så att större företag inte bryr sig om att registrera domäner utöver de viktigaste eftersom de förmodligen inte tror någon är så dum att de försöker renommésnylta men gång på gång har de uppenbarligen fel =)

Jag tar nog tillbaka mitt förra uttalande, ska inte göra hundra saker samtidigt som jag skriver här =)