Ämne: HÖG SKATT
Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-22, 14:33 #39
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by Daniel.st@Feb 22 2008, 12:35

Stämmer detta verkligen, har du testat detta själv eller är det hörsägen?
Det är självupplevt. Jag gick till läkaren för många år sedan för att få hjälp att hantera stress. Läkaren ville sjukskriva med medicinering. Vill man ha något av en läkare så är det tvärtom-språket som gäller har jag märkt. Säger man att man inte vill ha någon medicinering så plockar de fram receptblocket. Vill man inte bli sjukskriven så vill de sjukskriva.

I vilket fall så skulle jag inte behöva jobba om jag inte ville. Det skulle ingen annan heller behöva för den delen. Nu har borgarna föreslagit att man inte ska sjukskriva vid utbrändhet, utan att man ska försöka ge behandling. Hela svenska folket svarar med ett ramaskri. Vi blir sura när man vill ta ifrån oss rätten att inte arbeta.

Självklart så finns det människor som mår så fruktansvärt dåligt att de helt enkelt inte klarar av att kliva ur sängen på morgongen. Men det bör inte vara en sjättedel av befolkningen i arbetsför ålder.

Jag kan tillägga att jag inte lät mig sjukskrivas. Istället började jag jogga och motionera efter jobbet. Det är vansinnigt trist att jogga. Men gör man det någon gång ibland så klarar man betydligt mer stress utan att bli stressad.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat