Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
|
Allt beror väl på hur man vill att andra skall uppfatta en själv och den verksamhet man bedriver, samt hur avtalet med kunderna ser ut.
Om våra kunder begår brottsliga handlingar, som uppenbart bryter mot svensk lag, så varnas de eller stängs av med omedelbar verkan, beroende på svårighetsgraden. Det är dock relativt sällan någonting är uppenbart i abuseärenden varför det nästan uteslutande leder till varning och det har hittills aldrig hänt att kunden inte korrigerat det vi tagit upp med dem.
Om det inte rör lagbrott gör vi i princip inte någonting utom, möjligen, att informera kunden. Vi informerar anmälaren om att vi inte avser och enligt avtal inte kan göra något och därmed brukar även de flesta som klagar nöja sig.
Alla webbhotell ser på detta utifrån sina egna förutsättningar, men jag vill nog tro att de flesta agerar i någon form när de ser kunder begå direkt lagbrott. Sedan kan det säkert ta sin lilla stund innan det händer något, men man kanske vill diskutera med sin kund etc. innan åtgärder och återkoppling till anmälare.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
|