Citat:
Ursprungligen postat av Brazzan
Citat:
Originally posted by -patrikweb@Feb 21 2008, 00:00
Skulle nog inte valt tower, välj 1U. Den dagen ni tänkt ställa den på riktigt colocation så är det kört med tower nästan.
Då colocation går få under 500 i mån, medans skulle du ha tower skulle det bli många gånger dyrare.
|
Håller jag med om... dock så är 1u inte så expanderbara i sig själva... går dock att köpa en till
|
Beror väl hur man ser det, du kan ju få plats med 4 cpu, 8 diskar, redundanta psu, 32-64GB minne, 2 x pci. Så du får allt plats med mycket i 1U.
Citat:
Originally posted by -Dansbandsdax.se@Feb 21 2008, 00:07
Tack Brazzan
Kollar på det just nu och ser att SAS diskar finns bara, har läst här i forumet att SAS inte är så bra som tex scasi.. Har du själv erfarenhet av SAS diskarna? Det är ju trotts allt nya diskar..
|
SAS är SCSI, fast seriellt istället. Handlar om vad för typ av SAS kort du kör hur bra prestanda du får.
Citat:
Originally posted by -Dansbandsdax.se@Feb 21 2008, 00:08
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Skulle nog inte valt tower, välj 1U. Den dagen ni tänkt ställa den på riktigt colocation så är det kört med tower nästan.
Då colocation går få under 500 i mån, medans skulle du ha tower skulle det bli många gånger dyrare.
|
Vi vill ju gärna sätta servern/serverna på ett ställe, men ekonomin finns inte till det.
Som sagt, jag har de i mitt kök och det blir ett jäkla väsen
|
Går ju få colocation för under 5k om året så, den dagen du kommer göra det så har du förlorat massa pengar på att ha en tower.
Dock skulle inte jag ens vilja ha en tower i köket, ställ det i en garderob eller något istället.