Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-20, 22:05 #92
dumle66 dumle66 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
dumle66 dumle66 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Ursprungligen postat av christofer_a
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik S
Vilka ägare finns bakom HemNet Sverige AB?

Mäklarna kanske har intresse av att Hemnet har monopol?

25% ägs av mäklarsamfundet bransch i sverige AB
25% ägs av fastighetsmäklarförbundet FMF AB
25% ägs av Svensk fastighetsförmedling AB
25% ägs av Swedbank fastighetsförmedling AB

ps. kämpa på!
Nästan rätt

hemnet sverige AB ägs till 51 % av hemnet
hemnet ägs av lika stora delar av de som du nämnt..

49 % ägs av DN och GP
dagensnyheter.
göteborgsposten.

Det verkar som om mäklarsamfundet är den aktör som håller i trummpinnarna, iallafall den bild jag fått av att studera de mer ingående..Tror DN och GP är ganska passiva ägare.

För att svara en tidigare om att vi snyltar på de.. ja det gör vi, precis som alla sökmotorer snyltar på sidor.. varför gör vi det då?
Underlätta för folk att hitta bostad, vi är långt ifrån klar. finns några tusen sidor att indexera, framförallt hyresbolag. Sen tycker vi att det är fel att inte objekten sprids över hela världen så att alla kan ges möjlighet av att se objekten, vi tror att husförsäljaren inte har något emot det eftersom det inte kostar det ett enda öre... Så långt har vi inte kommit än att vi indexeras men jag hoppas det blir i framtiden, om vi överlever vill säga. Vi tjänar inget på att andra indexerar oss, hittar de ett objekt hamnar de ju direkt hos hemnet exempelvis. Jag önska jag hade mycket pengar för då skulle vi sluppit alla bekymmer eftersom det finns lösningar för allt... men pengar är ju nåt vi inte har så jag är nöjd över det lilla vi har skapat.. bättre ska det bli

Nästa vecka hoppas jag det kommer in ca 6000 stugor också, det finns ju de som vill hyra sånt för kortare tid.. heter vi allabostäder så måste vi ju ha med alla kategorier.
dumle66 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat