Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-20, 20:02 #4
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Feb 20 2008, 19:39
Det torde nog vara ganska uppenbart att tvistens utfall var berättigat....
Ehh tartareandesire - ibland tycker jag att du skriver så korkade saker..

Varför skulle det vara det ? För att Systembolaget har utländska konkurrenter?

Att "systemnet" och firmanamnet "Systembolaget" skulle vara förväxlingsbart skulle det närmast vara spöstraff på att påstå, anser jag.

Däremot finns likheter mellan Systembolagets registrerade varumärke "systemet" och "systemnet" visst! - men det är INTE samma stavning och det är nog första gången som ljudlikhet har köpts rätt upp och ner och det anser jag är ytterst beklagligt.

Sen ifrågasätter jag inte att det "kan" ha registrerats i ond tro och anspelat på Svenska Systembloaget, pga av verksamheten - Men faktum är att den kallade motparten (registranten) var "Systemnet Wine & Spirits Oü ([EE] 11066373)" dvs av namnet att döma en konkurrent till Systembolaget i Sverige.

Och att sälja alkohol och göra prisjämförelser med konkurrenter, måste väl för sjutton vara tillåtet.

Även om det här är en 2 månader gammal nyhet så måste jag faktiskt påstå att Monique Wadsted överraskar med bristande kompetens - åter igen - den här tvistlösningen är mer eller mindre tagen ur regelverket för .US - där invånare i USA ALLTID ska ha förtur till en .US-domän vid tvist (det är en av orsakerna till att så extremt få personer vågar registrera .us - blir det tvist så tappar du domänen..)

Tråkig utveckling för ATF att det ska vara lotteri beroende på vem man får som tvistlösare..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat