Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-20, 13:03 #5
Vatos Locoss avatar
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem
Vatos Locoss avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Originally posted by Internet Sweden@Feb 20 2008, 12:48
Ja vad kan man säga om IIS´s nyheter mer än att det är storartat att de orkar..

För det första framgår det inte hur de kommit fram till detta - sannolikt har de gjort nån wildcardsökning på "blog" och "blogg"
- betvivlar faktiskt att det är mer djupdykning än så..
För ingen kan lura i mig att IIS skulle besökt de ca 100 000 domäner som registrerats det senaste året för att avgöra vad domänen används till.

Vidare är min erfarenhet att då "Män" i mycket högre utsträckning än "Kvinnor" registrerar domäner på sin enskilda firma - generellt (sannolikt även denna typ av domäner), och jag vill minnas att det nästan är 3 gånger fler "Män" än "Kvinnor" som har registrerade Enskilda firmor. Det kan ju vara intressant att väga in.

Nej - jag tycker att det här känns som en - Nu måste vi komma på en "nyhet" att skriva om.
Kan väl hålla med dig när det gäller dina åsikter gällande nyhetsvärdet ifrån nic.se även om innehållet faktiskt är intressant och gav mig en tankeställare oavsett eventuell vinkling i artikeln.

Spontant så ser jag åtskilliga affärsmöjligheter, så det var egentligen den vinklingen som jag ville utveckla och varför tjejer oavsett bloggdomäner eller ej inte syns mera i dessa sammanhang dvs. forum.
Vatos Locos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat