Citat:
Originally posted by Staffanos@Feb 19 2008, 11:24
Varför hela tiden skönmåla saker ? Kan vi inte saken som den är, kan vi inte heller göra något åt problemen.
|
Det smartaste som sagts i hela tråden.
Islam är en mask som används av onda män för att rättfärdiga sina onda handlingar för sig själva och resten av världen.
En massa typiskt svenska (min definition av typiskt svensk: feg, dum, konflikträdd) imbeciller som sitter och gör sitt bästa för att komma på ursäkter för att inte göra något åt problemen är anledningen till att världen är så åt helvete som den är idag. Om någon hög politisk ledare med civilkurage kunde slå näven i bordet och säga "nu jävlar får det vara slut på det här larvet" så kunde världen vara påväg mot en fantastisk förändring.
För att göra en lång beskrivning kort så vet människorna i dessa länder helt enkelt inte "hur man beter sig vuxet". Om 10-åringar fick styra världen skulle det se ut som i mellanöstern överallt idag. Det ligger i mer utvecklade länders ANSVAR att rulla in med tusentals tanks, helikoptrar och soldater och säga "nu är det slut med det här, den första som skjuter, slår, bränner eller våldtar kommer att bli dödad eller tillfångatagen och satt i fängelse i minst 20 år".
Den enda rimiliga utkomsten av detta är att våldet långsamt försvinner och utveckling kan långsamt sätta fart.
Inom några få år kommer befolkningen och länderna att börja blomstra och militären kan succesivt dra sig tillbaka. Varenda människa i hela världen kommer att känna av och dra fördel av förändringarna som kommer att följa.
Ok, nu har jag skrivit av mig. De flesta kommer antagligen säga nåt i stil med "åh MEH ... ehm ... rasist!", andra vikitpettrar säger "åh meh, vi snackar om kosovo här" när det jag skrivit egentligen handlar precis om ämnet, och resten tänker "Ja du ... det blir nog bra det där... åh kolla, navelludd!" Men nu har jag skrivit av mig och det känns bra.