Citat:
Ursprungligen postat av al'Thor
Citat:
Originally posted by -mervinst@Feb 19 2008, 14:15
För övrigt så är ONE (föredetta b-one) och surftown 2 dåliga webhotell som verkar billiga men som lägger på avgifter innan du ska betala .
one har danska servrar och det har surftown också förr. hur dom gör numera vet jag inte.
Dock är dom ren och skär *beeep*
|
Jag använde B-One ett tag förr i tiden, några pålägg på priserna var det inte... Bara moms...
Surftown har jag ingen erfarenhet av så det uttalar jag mig inte om...
Dock är B-one inget jag skulle "rekommendera" för någon om de inte uttryckligen uutrycker att hastighet osv inte är en issue... När jag började använda B-one gick det ganska bra, sedan på slutet gick det segt som sirap och ofta servern timade ut.
|
One lägger på uppläggnings avgift och kräver även att man betalar deras domän priser m.m. sedan det vanliga med att momsen kommer först efter att man fyllt i sitt namn m.m.
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
mervinst, Vilka avgifter är det vi lägger på? För övrigt, så står våra servers i Köpenhamn, Danmark.
kriwen, Jag vet inte bakgrunden till ditt problem med att flytta en domän ifrån oss, men vi låser aldrig en domän eller liknande. Vill man flytta en domän, så får man självklart gör det. EPP-kod får man utskickad direkt när man hör av sig, ifall det rör sig om en sådan domän.
|
förr stod det inte något om uppläggnings avgift på framsidan. den kom först vid beställning.
Numera har ni det dock. skit bra. (i minimalistisk stil i grå färg och småpixligt.)
sedan läggs moms på efteråt istället för att visa det riktiga priset.
och sedan vet jag flera som haft problem med både one och surftown när det gäller att dom vill flytta sina domäner.
Du kanske inte vill att det ska vara så men så har det varit i flera fall och där med basta.