Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-19, 10:58 #3
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Originally posted by Sagoborgen@Feb 19 2008, 10:49
Vem står för kostnaden om kunden ska returnera en trasig vara?
Vill gärna ha tillbaka produkten som en kund mailade om eftersom det är andra gången den går sönder för henne.
Hon har alltså fåt en ny redan en gång
Det beror på om din kund är konsument eller företag. Är hon konsument så gäller distansavtalslagen och då står du för returfrakten vid en reklamation.

Är din kund ett företag så gäller istället erat avtal. Finns inget avtal så har kunden inget rätt att reklamera en vara. Vill du ändå ta emot en reklamation så kan du låta kunden stå för fraktkostnaden.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat