Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-18, 22:14 #6
Urme Urme är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
Urme Urme är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
Min morbror råkade ut för dessa nyligen, de ringde upp och sa att någon försökte regga samma domän han har som .se för .com, .net, .org och .nu. De erbjöd sig att registrera dessa domäner för 190:- styck / år. Han trodde det var hans webbhotell som ringde och berättade detta så han tackade ja till 4 domäner för 190*4 kr / år, är ju inte så farligt egentligen. Han ringde mig efteråt och berättade detta och jag sa att det var 99% säkert att det var något blufföretag som ringde, eftersom webbhotellen inte gör på det där viset.

I alla fall nu ungefär två veckor senare fick han fakturan idag.. den var på totalt ~10000:-. Då står det att man betalar för 10 år i stöten! Vilket ingen sa på telefon överhuvudtaget.

De har registrerat alla domäner .net, .org, .nu och .com. Men alla domäner är registrerad på 1 år förutom .nu som är registrerad på 3 år då eftersom det bara finns den möjligheten.

Frågan är hur han ska göra nu? De har ju registrerat och pekat om domänerna och kräver nu c:a 10000:- för registreringarna för 10 år, men de har inte reggat domänerna i 10 år och deras företag kommer ju säkerligen inte finnas kvar efter ett år ens.
Urme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat