Citat:
Originally posted by tartareandesire@Feb 18 2008, 22:25
Jag menar inte att de gör fel utifrån de förutsättningar de ges, dock är jag tämligen säker på att de lyckligtvis kommer försvinna i sinom tid. Hur mycket varje ombud går plus är inte särskilt relevant vad gäller utvecklingen utan snarare vad kunderna betalar och vad de får.
Du valde tydligen för tredje gången att bortse från poängen. Två helt olika limpor är inte samma produkt....
|
Nja om jag bortsett från någon poäng har det varit oavsiktligt, saken är ju faktiskt att auktorisationer hos domänregistren inte är jämförbara med något annat jag kommer på, och det är väl ändå rimligt att spekulera från de faktum som gäller och ingen idag utopisk situation;
Som auktoriserad hos .se kostar det alltså 27-47K, hos Nunames 15K (om jag inte missminner mig), som ICANN-registrar ca 100K per TLD, för Eurid minst 10K Euro i deposit osv.
Med betungande initiala kostnader (innan du ens fått din första kund) behöver du som näringsidkare ta igen det någonstans - har du ingen annan kärnverksamhet du kan tjäna pengar på (som webbhotellen då har) så bör du rimligtvis lägga på en del på din egen kostnad för domänerna du säljer - eller?
Jag själv anser att jämförelsen ligger mer till hands med 1-kronas mobiltelefoner om du signar på 24-månaders teleabbonemang - för det är väl ganska rimligt att tro att telefonen i sig kostar betydligt mer än 1-krona..
Satsar du en krona kan du ju inte nöja dig med en tillbaka - "loosing on the swings, gaining on the roundabouts" eller vad det heter..
Alternativet att signa på som subombud finns ju, men regeln kvarstår att du måste tjäna betydligt mer än du själv betalar.