Visa ett inlägg
Oläst 2003-08-14, 14:40 #15
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Originally posted by Doje@Aug 14 2003, 11:33 AM
Kanske borde man utveckla ett system där den som säljer annonsutrymme får betalt för varje unik person som ser annonsen (alltså inte nödvändigtvis antalet impressions) eftersom annonsören sprider sitt budskap och sitt varumärke - branding helt enkelt - till alla de som ser annonsen oavsett om dessa personer köper något eller ej. Jag anser att vi inte kan acceptera att vi hjälper till att bygga varumärken utan att få någon ersättning för det. Vi lever i en värld där varumärken är allt och är värda mycket mycket pengar - det ska inte vara något man kan få gratis, inte ens på internet.
Jag håller med dig här. Även om besökarna inte klickar sig till deras sida eller köper något så kommer ju säkert personen ifråga ihåg att dom sett en annons för företaget eller firman som gör reklamen, och då har dom fått grattis reklam. Detta tycker jag är fel precis som doje gör. Tycker faktist man borde få betallt för att överhuvud taget visa deras banner eller länk på sidan inte bara för att skicka ditt en kund som köper något.
Detta borde ju vara möjligt med sessions eller cookis? Att när en person sätt reklamen så registreras det i en databas sedan kan inte samma person med samma ip se annonsen igen. Har för mig att detta system redan finns eller? För då skulle man veta precis hur många unika personer/ ip nummer som sett just den annonsen.
Men för att starta något sänt här krävs det pengar och kontakter inom annonserings världen och det har inte jag.
Hade gärna hjälpt till annars.

Mvh,
Viper
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat