Citat:
Originally posted by tartareandesire@Feb 18 2008, 18:52
Du får säga vad du vill, man lurar till sig kunder oavsett. Du tror på fullaste allvar att de kunder de lyckas locka till sig är medvetna om att det finns flera andra mer välansedda aktörer som erbjuder betydligt lägre priser men ändå tycker det verkar vara en bra idé att betala flerdubblade priser? Visst är det så...
|
Missförstå mig inte tartareandesire!
- Vad jag menar är att vi som läser WN vanligtvis har en hel del erfarenhet om detta med domäner, webbhotell och internet mm.
Men att den "vanliga beställaren" av domäner gör en sökning i Google och ser ett resultat där ett förtroendeingivande verksamhetsnamn direkt dyker upp överst på sidan som överensstämmer med det han eller hon söker på. och då så spelar det mindre roll om det är en lite större peng än vad som var förväntat att betala för domänen.
Vet heller inte med mig att Svenska Domäner inte skulle vara välansedda, eller att det det finns andra ombud som är mer välansedda.. Syftar du på billigt pris behöver inte det indikera bra service - eller rättare sagt är sällan förknippade med varandra (undantag finns naturligtvis) - för övrigt som jag flera gånger skrivit på WN så ligger snittet där någonstans på drygt 630:- per år och domän (för de .SE-auktoriserade ombuden) för .se och vanligare TLDer med en spridning av priser från femtiolappen till en bit under två tusen kronor. (ska för en gångs skull vara snäll och låta bli detaljer om detta)
Någon övrig värdering av modellen gör jag inte - det är en köpt plats i SERPen...
(En dubblering av priset indikerar väl bara att endera går det väldigt bra, så att de har råd att laborera med prissättningen av domäner eller så kostar annonseringen så mycket att det är tvunget att justera priset.)