Citat:
Ursprungligen postat av AnOnYmUs
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Backup ingår inte i support..., vilka tjänster webbhotellet erbjuder är något man givetvis bör sätta sig in i innan man lägger majoriteten av sina kunder där... Oavsett vilket så bör man som en extra säkerhet ta egna backuper eller informera kunderna om hur de gör detta. Du själv måste säkra ditt företags bild utåt lika mycket som webbhotellet sin.
Även om Proinet har sitt ansvar i det hela så är det självfallet så att även kunder gjort fel om de inte själva sett till att det finns en backup av viktigt material, särskilt om det är ens eget levebröd det handlar om.
Det var inte meningen att vara spydig, bara några enkla och användbara råd inför framtiden och något att tänka på oavsett vilket webbhotell man använder sig av. Många ser det som så självklart att de inte ägnar det någon större uppmärksamhet och då råkar man lätt ut för sådana här tråkigheter.
|
Dessa ständiga Du bör/borde blabla... det är alltid lika lätt och säga det med facit i handen efteråt. Det finns säkert 200 saker man borde/bör göra men alla kan inte sitta 100% garderade för alla eventuella missöden som kan ske.
Och ja, det lät minst sagt spydigt det du skrev.
|
Tolka det som du vill, jag bryr mig inte. Jag hanterar inte mina kunder på det viset och det rekommenderar jag inte andra att göra heller. Man bör ha mer insikt i den branschen man jobbar inom.