Ämne: ANG PROINET
Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-18, 12:15 #5
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Feb 18 2008, 10:58
Du har ju satt dig i en lite jobbig sits.... För det första, varför lägger du så pass många kunder hos ett ganska nytt och relativt osäkert kort som Proinet?

Det är enbart eller mestadels e-butiker det handlar om? Om nu inte webbhotellet ifråga har mer omfattande backup-system, varför har du själv inte sett till att det tas en backup på databaserna t.ex. en gång om dagen? Övriga delar av sajterna antar jag att du har kvar hos dig?

Visst har Proinet ett ansvar men du har delvis dig själv att skylla också. Något att lära av för framtiden om inte annat. Tycker inte du ska ge upp din firma på grund av det här....
Det är faktiskt något som inte alla tänker på, att de t.ex. har en webbdesignfirma och samtidigt väljer att hosta alla deras kunder som ÅF hos något webbhotell. Ni som gör det, sprid ut era kunder på flera webbhotell. Förlora några av era kunder i stället för alla på en gång.

Det finns ingen anledning att på något sätt vara spydig mot dem som har lyckats med detta olyckliga förfarande. Det är väl goda råd vi ska komma med på WN än nedsättande typ "vad var det jag sa"?

Hur fasen ska jag veta om Proinet har dålig eller bra backup, klarar av att backupa eller inte? Jag kanske letar ett webbhotell och hittar ett och tycker det låter bra osv. Proinet framhäver på sin hemsida hur bra support de har. Ordentliga backuper ska väl ingå i en bra support.

Det handlar inte om att ge upp firman utan mer om att det inte finns några kunder kvar i firman.

Det är definitivt inga kunder hos Proinet som har gjort fel. Att attacken lyckades mot dem kanske inget ska ordas om, men det finns faktiskt en hel del att önska av Proinet vad gäller vad som hände efter attacken. Om nu Proinet har en annan uppfattning om det, så får de ge alla kunder sådan information att de slipper sitta och få sin information från tredje part.

Jag är själv kund hos Proinet och har inte skrivit något inlägg om detta ännu (fast jag har skrivit många inlägg som jag inte har postat). Jag tycker bara det hela är mycket tråkigt och det är definitivt inte roligt att hemsidan ligger nere. Men just det kan jag har överseende med. Men det kommer hela tiden fram nya uppgifter från kunder om hur Proinet nästan mer eller mindre skattar åt sina kunders problem. Även om jag tar alla sådana uppgifter med en viss skeptis så inte fasen gör Proinet ett gott intryck.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat