Ser inte alls illa ut. Men jag tänkte komplettera lite där Mats slutade, du sa:
Citat:
”Varför olika typsnitt i "Navigeringsmenyn" och "Matmenyn".” Förstår inte hur Du menar: Har blandat en skrivstil Script MT Bold och ömsom Arial och Verdana som är inom samma familj? Är det vad Du ser?
|
Det är tyvärr inte så det ser ut nu för mig när det gäller matmenyerna, och dessvärre inte heller för många andra. Det beror på att teckensnittet "Script MT Bold" har många inte installerat i sin dator. Jag har visserligen "Script" installerat, men det väljer inte webbläsaren med automatik. Du behöver ange alternativa teckensnitt, om det är viktigt för dig att ha skrivstilsliknande teckensnitt. Man kan ju ange flera teckensnitt med kommaseparering och webbläsaren väljer det första i listan som finns tillgängligt. Finns inget tillgängligt väljs ett "default" teckensnitt som för Script MT Bold blev Times New Roman i mitt fall när det gäller matmenyerna. Däremot i navigeringsmenyn så blir det "Arial" (kanske beror på en CSS?). Något av teckensnitten som man anger bör nog vara ett som installeras "by default" med Windows, då vet man åtminstone vad PC-användare får om de inte har installerat några extra teckensnitt.
Hoppas att du blev hjälpt av det, så jag inte bara krånglade till det.
/Bengt