Medlem
|
|
Reg.datum: Feb 2008
|
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
Haha, herregud. Vart ska jag börja? Suck.
Alla idn och classar till engelska namn? För att det ser bättre ut. Man döper väl förfan inte divar till nått på svenska.
Caruosel komponenten är ifrån ett ajax-script som jag hade på en test-design innan den här, som gjorde så man kunde kolla på en vertical slideshow. Den finns inte kvar längre, jag har inte rensat min CSS sen dess, varit lat. Därav alla id's i css:n som inte används längre.
Varför den heter articel? För att det är artiklar såklart? Det kommer upp filmer, spel och sådant där sen. Dummefan.
Anklagar mig för ripoff, herregud. :P
Ehm, första svenska sidan som du ser har clearfix? Vadfan spelar det för roll? CSS talar väl inte ett språk.
Men för att lära dig något, clearfix gör så att inte divvarna hamnar ovanpå en annan, utan hamnar i, eller för att förenkla och tala för min egna sida; den gör så att inte divvarna hamnar ovanpå content diven. Jag slipper sätta en height på content-diven, den följer efter innehållet som är där i. Fattar du?
Vad är Joomla för något!? Somsagt, caruosel är ifrån ett ajaxscript.
Videoklippen är ifrån en sida, precis som Youtube, man kan ta en embed och klistra in. Filmerna finns inte på min server.
Tjohej!
|