Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av Staffanos
vad trött jag är dessa personer är som alltid talar om efter varför det gick åt helvete
Alla som har en webbsida, är inte datafreaks
Kan vi inte prata om hur vi ska gå vidare med kompensation och polisanmälan istället ? Ska vi skaffa en Advokat som kan föra vår talan, eller ska alla göra det för sig ?
|
Det står väl i avtalet som du har ingått med proinet, vilket kompensation som gäller. Sedan jag har en känsla av att folk gärna överdriver skadan att vara offline i någon dag. Just den dagen som proinet gick ner, så skulle hela världen ändra sej, så om jag är en misslyckad människa och har en hög andra brister, spelar mindre roll.. Allting måste ju absolut vara proinet fel.
Advokater kostar ca 1500:- / tim , varsågod.
|
tanken var inte att föra något åtal eller liknande mot Proinet. Men om det är en mängd kunder som blivit drabbade, kanske det ät läga att inte bara polisanmäla idioterna som hackade prionets sida, utan att verkligen stämma personern. Många kan ha förlorat mycket pengar på detta, och kanske är det en chans att få tillbaka en del, och för sveda och värk.
1500kr är helt okey, låt oss säga att vi är 10 st som för en grupptalan. 150kr/tim är väl helt acceptabelt.
Vad säger ni ?