Visa ett inlägg
Oläst 2003-08-13, 22:11 #11
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Det är väldigt lätt att som webmaster sitta och säga att man får dåligt betalt för annonser, jag som både webmaster och butiksinnehavare ser det på ett lite annorlunda sätt.

Jag lägger mellan 20-50.000.- i månaden på annonsering, mestadels på nätet men även i pappersform och självklart är jag mycket mån om att få trafik som handlar, jag är fullständigt ointresserad av att få tusentals besökare från typ amerikanska sexsidor och dyligt. Jag vill bara köpa kvalitetstrafik och ett bra sätt att få reda på det är att betala för varje slutkund som skickas till mig via mitt eget affiliatesystem.

Jag kan tala om att det skiljer otroligt mycket på kvaliteten på snarlika sidor och med kvaliteten menar jag dom som handlar. Av mina besökare från affiliates så handlar allt mellan 0,3% upp till hela 10%. Som exempel kan jag nämna en sida som hittills i augusti skickat 346 besök och har redan 38 st som har handlat, samtidigt som en annan sida skickat 1837 besök och endast 18 slutkunder.

I det första fallet betalar jag 30.- + moms för varje slutkund och den andra fallet 3.- för varje besök, det innebär att varje kund kostar mig 306.- i det andra alternativet. Det är ju inte speciellt svårt att välja var man vill stoppa sina annonspengar.

Kan man skicka kvalitetstrafik behöver man inte oroa sig för att få betalt, är det någon som vill testa mitt system så är ni välkomna.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat